تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

اگر شما هم کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه شما کم شده نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب دارید.تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب باید طبق استاندارد فیلتر به طور مرتب عوض شود.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب ، فیلترها دارای بازه مصرفی مشخص هستند. و در زمان مشخص نیاز به تعویض دارند. کارایی فیلترها جدا کردن ذرات معلق موجود در آب نظیر شن و ماسه، گل و لای و ذرات فلزی ناشی از خوردگی لوله ها می باشد و همین فرایند پاکسازی علت اصلی و مهم در تعویض فیلترها می باشد.

ذراتی كه توسط فیلترها از آب جدا میشوند و در پشت فیلترها رسوب می کنند باعث کاهش حجم و فشار آب خواهد شد و همچنین منشأ آلودگی های ثانویه هستند.تخریب فیلترهای پیش تصفیه آب به مرور زمان باعث صدمه زدن به غشای RO شده و غشای دستگاه تصفیه آب خانگی را تخریب می كنند.

تعویض فیلتر تصفیه آب

درحالی كه با تعویض به موقع این فیلترها می توان از صدمه به غشای RO جلوگیری كرد و هزینه نگهداری دستگاه را كاهش داد و مانع از تعمیر دستگاه می شود.زمان عمر مفید فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی حدود 6 ماه میباشد. و نشان دهنده ماکسیمم عمر مفید فیلتر ها است. باتوجه به كیفیت آب لوله کشی ممكن است فیلترها زودتر از موعد نیاز به تعویض داشته باشند. جهت كسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان تعویض فیلترها با مشاورین پاک آب تماس حاصل فرمایید.

آموزش تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

در این ویدئو شما با نحوه تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب آشنا می شوید ، مهم نیست از چه برندی دستگاه تصفیه اب دارید ، با این ویدئو به راحتی میتوانید نسبت به تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب هود اقدام نمایید ، شرکت پاک آب ایمن گستر بزرگترین واردکننده و پخش کننده دستگاه تصفیه اب خانگی و نیمه صنعتی در سراسر کشور می باشد.

 

جهت خرید فیلتر تصفیه آب از پاک آب کافی هست به قسمت فروشگاه آنلاین ما مراجعه کنید تا خرید اینترنتی فیلتر تصفیه آب را انجام دهید و یا از طریق تماس به پاک آب 72179-021 با کارشناسان فروش ما متصل شوید.

مشاهده در آپارات

ویدئو های پاک آب در آپارات

تعویض فیلتر تصفیه آب بر اساس زمان

تعویض فیلتر تصفیه آب بر اساس زمان : جهت استفاده ایده آل از دستگاه تصفیه آب و جلوگیری از نقص آن ، فیلترهای پیش‌تصفیه (فیلتر الیافی، فیلتر کربن اکتیو و فیلتر کربن بلاک) باید هر شش ماه یکبار تعویض شوند.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب بر مبنای مزه آب : تغییر مزه آب خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی می‌تواند به عنوان یک هشدار جهت فرا رسیدن موعد تعویض فیلترها تلقی شود. هرچند که عوامل دیگری غیر از پایان عمر فیلترها ممکن است بر کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب اثرگذار باشند؛ اما سهم این عوامل بسیار ناچیز است.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی بر مبنای ظاهر آب : اگر مشاهده کردید که آب خروجی از دستگاه تصفیه آب همانند سابق زلال و شفافیت ندارد و در آن ذرات معلق و رسوبات مشاهده کردید ، برای تعویض فیلتر اقدام کنید.

تعویض فیلتر تصفیه آب بر اساس جریان عبوری از آن :  در صورتی که دستگاه بازه زمانی طولانی را برای پر کردن مخزن نموده و آب خروجی عبوری از فیلترها کاهش زیادی داشته است ، باید تعویض فیلتر دستگاه اقدام کرد.

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

تعویض فیلتر تصفیه بر اساس نوع فیلتر

گروه پاک آب با حضور بهترین و با تجربه ترین متخصصان بهترین گزینه  برای تعویض فیلتر و همچنین تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی شما می باشد. کارشناسان ما در ابتدا به رفع نقص دستگاه شما می پردازند و در صورت آسیب قطعات اقدام به تعویض قطعات با گارانتی معتبر می کنند .در صورت بروز مشکلات در دستگاه تصفیه آب خوذ با کارشناسان پاک آب تماس بگیرید ، تا بهترین متخصص را در کمترین فاصله زمانی به محل شما اعزام کند.

فیلتر اول فیلتر پلی پروپلین : فیلتر تصفیه آب مرحله اول دستگاه تصفیه آب خانگی از جنس پلی پروپیلن (pp) می باشد و توانایی حذف گل و لای، شن و ماسه، زنگ لوله و کلیه ذرات معلق در آب به قطر بالای 5 میکرون رو دارد.این فیلتر تصفیه آب به رنگ سفید بوده و هنگامی که با آلاینده ها را از آب حذف میکند به رنگ زرد در می آید،که نشان دهنده زمان تعویض فیلتر تصفیه آب پلی پروپیلن می باشد.

فیلتر دوم فیلتر کربن گرانول : عمر فیلتر مرحله دوم کربن گرانول که در صنعت تصفیه آب شیرین کن های شش مرحله ای از فیلترهای مهم میباشند به طور معمول با در نظر گرفتن میزان آلاینده های شیمیایی آب بین 3 الی 4 ماه است

فیلتر سوم فیلتر کربن بلاک : دارای مزایای زیادی می باشد و یکی از اصلی ترین فیلترهای دستگاه تصفیه آب می باشد. ، طول عمر بالا فیلتر مرحله سوم دستگاه تصفیه آب خانگی Fluxtek از کربن بلاک با تخلخل بسیار بالا ساخته شده است که بیشترین سطح تماس را برای عملیات تصفیه آب در اختیار قرار داده و سبب افزایش طول عمر فیلتر می‌شود 3 فیلتر اول دستگاه مراحل 1 و 2 و 3 باید هر 3 با هم تعویض شوند. 3 الی 4 ماه طول عمر آن می باشد.

فیلتر چهارم membrane : زمان استفاده این فیلتر بستگی به آب منطقه و سختی آن دارد و از یک سال تا یک سال و نیم عمر خواهد کرد و  یکی از معیار های تشخیص آن نزدیک بودن  طعم خروجی  و ورودی دستگاه است.

فیلتر پنجم(پست کربن) : وظیفه ی این فیلتر بهبود طعم آب پس از عبور از منبع را  دارد. آب ممکن است در اثر ماندن در منبع ذخیره تغییر طعم دهد. فیلتر کربنی این مشکل را برطرف می کند. عمر این فیلتر به نسبت سایر فیلترهای دستگاه بالاتر است و معمولاً همزمان به ممبران تعویض می شود

فیلتر ششم mineral : وظیفه آن جلوگیری از افت کیفیت آب خروجی و حفظ طعم گوارای آب آشامیدنی می بایست در هنگام تعویض فیلتر پست کربن ، فیلتر معدنی ( مینرال ) نیز عوض شود.

فیلتر هفتم قلیایی (آلکالاین) : وظیفه این فیلتر ها كمك به خنثی كردن رادیکال های آزاد كه باعث جلوگیری از صدمه به سلول ها و DNA می شود كه نتيجه آن پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها مخصوصا سرطان دستگاه گوارش است . 12 ماه یک بار تعویض میشوند( همراه با فیلترهای 4 تا 6 )

فیلتر هشتم لامپ اشعه فرابنفش (UV) : تعویض لامپ یووی هرسال یکبار انجام می شود ، لامپ یووی بسیار شکننده است بنابراین امکان شکستن لامپ و حتی وارد شدن آب در درون آن وجود دارد. و از آنجایی که آب نباید وارد لامپ فرابنفش شود پس بهتر است که هر یک سال یکبار تعویض شود.

اگر حجم آب مصرفی بالا برود، یعنی اگر شما از فیلتر ممبران با ظرفیت بالاتر استفاده می کنید حتما با کارشناس تصفیه آب مشورت نمایید. شاید لازم باشد که فیلتر فرابنفش با وات بالاتر روی دستگاه تصفیه آب شما نصب گردد تا فیلتر یووی بتواند حجم بیشتری از آب را استریل کند.

توصیه پاک آب برای تعویض فیلتر

متخصصین گروه پاک آب جهت جلوگیری از بروز مشکلات فنی و  تعمیر دستگاه تصفیه آب رعایت چند نکته مهم را یادآور می‌شوند که عبارت است از:

متصل نکردن آب گرم بالاتر از ۴۵ درجه سانتی گراد به دستگاه

جلوگیری از یخ زدن دستگاه تصفیه آب خانگی

انجام منظم کارهای تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب

استفاده از فیلتر های مرغوب و با کیفیت

نیاز به مشاوره تلفنی دارید ؟

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند

021-72179

5/5 - (3 امتیاز)